INTENTION TO BUY ELECTRIC MOTORBIKES OF GREEN BRANDS OF PEOPLE IN HO CHI MINH CITY

Tác giả: Trần Thị Thanh Tuyền, Nguyễn Nguyên Phương, Nguyễn Thanh Đảo, Bùi Thế Sang; Số trang: 13

Abstract
The study aims to discover the factors affecting people’s intention to buy electric motorbikes in Ho Chi Minh City (HCMC). The empirical research goes through two stages: preliminary qualitative research and official quantitative research. The survey of 428 respondents yielded 406 valid observations. Research results show the impact of 05 factors: (1) Awareness of environmental issues, (2) Green product characteristics, (3) Green brand, (4) Green product prices, (5) Attention to environmental issues, on the consumption intention of people in the HCMC regarding electric motorbike products.
Keywords: Green product; green consumption; green consumption intentions.
JEL classification: E26; O17; C32.

Read more

Để đọc toàn văn vui lòng nhấn vào xem chi tiết.
Ban biên tập Tạp chí Kinh tế & Quản trị Kinh doanh
Phòng 514, Nhà điều hành, trường Đại học Kinh tế & Quản trị Kinh doanh
Địa chỉ: Phường Tân Thịnh, thành phố Thái Nguyên
Email: tapchikt-qtkd@tueba.edu.vn; Điện thoại: 0208.3903373